Alla inlägg under mars 2009

Av Eric Lisa - 31 mars 2009 16:37

Hej ni där hemma.. 

idag så har det varit en vanlig dag här i Guadeloupe.. Jobbat hela dagen, ingen film ikväll iaf. Eric han har inte riktigt slutat jobba än sitter och väntar på honom i p-matsalen. Hoppas att det blir någon middag idag.


Imorgon kommer det nya gäster, och det kommer hit 142 barn till hotellet.. de senaste veckorna har vi haft runt 30-40 barn så det blir full rulle.. Samtidigt ska det bli kul att det kommer mcyket barn också!

Eftersom de har haft ett erbjudande att barn under april åker gratis så är det anledningen till att det är mycket barn nu. Sedan är det påsklov så det gör ju att mer barn kommer också.. shit vad sugen jag är på svenskt godis nu och det bästa av allt att är att det är något påväg hit fick jag höra av Eric.. världens snällaste Susanne har skickat ner en påskpressent, jag hoppas på lite saltlakrits ;) då skulle jag bli överlycklig.


nu kommer maten in det ser ut som att det blir pasta och kyckling som vi aldrig får annars....


Vi får väl se vad som händer ikväll.. ska fråga Eric om han vill spela biljard sen, det vore kul.. för jag är ju så grym på det ;)


nu kommer batterierna ta slut så säger hej svejs!

älskar er alla! puss

Av Eric Lisa - 27 mars 2009 21:59

Hej igen.


Sitter fortfarande nere i P-matsalen på Fort Royal. Äckligaste stället på jorden. En svart prick på Guadeloupe. Det luktar illa och är allmänt otrvligt.


Igår så var jag och Lisa på marinan och åt sushi igen, vi är riktiga torskar på det. Nu har vi även fått inspiration att göra lite mer sorter än bara California rolls när vi kommer hem.


Vi har även börjat planera för våran lilla sushi fest som vi ska arengera för familjen när vi kommer hem.

Så alla kan förbereda sig och kanske även prova på att äta sushi innan vi är hemma.

 Finns att köpa på Ica Maxi eller Östenssons, men dock inte lika god som den jag och Lisa gör.


För övrigt så har jag bokat en tatueringstid här nere. Kommer bli en liten grej som symboliserar tiden här nere.


Hoppas att ni alla har det bra där hemma och förbereder er på våran hemkomst.


P.s Påsken är på ingång och det kommer ju tyvärr ingen påskhare hit ;( D.s 


Av Eric Lisa - 27 mars 2009 21:43

Hej där hemma.


Igår så blev jag matförgiftad, låg och spydde hela kvällen.

Inte roligt alls.

Snart börjar det närma sig hemfärd bara 1 månad kvar nu, ska bli så underbart att få komma hem. Fast samtidigt så är det underbart här nere också.


Häromdagen när vi var lediga och hade bil så åkte Affe & Uffe med oss till Sant Anne där vi hittade denna pärla.

Solade, badade och bara njöt hela dagen.

Av Eric Lisa - 24 mars 2009 01:22

Hej familjen.


Här kommer lite bilder ifrån paradis ön Ile Caret som ligger ute vid bariärrevet.

Alla i personalen fick en resa ut till ön, där vi fick käka gott dricka mycket och ha jäkligt roligt.


Annars idag så har vi varit lediga, faktiskt 2 dagar i rad nu. Jag ska även vara ledig i morgon så har lyckats få 3 dagar i rad ;)


Hoppas att ni alla har det bra där hemma, vi saknar er massor. Tänk på att det snart är påsk och här nere kommer det ingen påsk-hare med godis ;(


Nu äter myggen upp oss, så vi måste gå nu ha det bra allihoppa.

Puss & Kram från Lisa och mej. 

Av Eric Lisa - 20 mars 2009 20:00

Hej alla glada människor..


Vi har varit dåliga med att blogga nu på senare tid. Vårat internet på rumet har tyvärr laggt av.

Sitter nere i P-matsalen och skriver ett par rader, ikväll ska jag ha Music Quiz.

Men innan det ska jag hjälpa servisen lite extra med servering.


Hoppas att ni alla har det bra där hemma och att våren är på gång.


Tack världens bästa Mormor & Morfarsture för allt godis ni skickade ner till oss. Tack Nettan för det fina urvalet ;)


Saknar er alla där hemma, speciellt H, R & J det var länge sedan jag hörde av mig nu. Jag är ledsen men ska bättra mig.


P+K från Lisa & mig. 



Av Eric Lisa - 13 mars 2009 01:02

Suttit i personalmatsalen nästan hela dagen idag.. Jobbade på förmiddagen och sen gick jag ner o satte mig i personalmatsalen eftersom inte vårat internett fungerar uppe på rummet.


Kollat efter jobb där hemma och skrivit personligt brev idag.

Ska skicka iväg det imorn.. måste ju fixa jobb tills man kommer hem.


Annars så är allt som det ska här, är ledig tillsammans med Eric imorgon. Tror vi bara ska ta det lungt imorgon, eftersom vi ingen bil har och det kan vara skönt att få sova ut lite också.


nu ska vi upp och sova.. blir att kolla på en film först.

hoppas ni alla har det bra!


Det var så skönt att få prata lite med dig idag ronja eller iaf skriva med dig det är väldigt skönt att höra att allt är bra med er där hemma också.

Saknar er alla så ni vet och det ska bli skönt att få komma hem sen.


pussar o kramar till er alla!


Av Eric Lisa - 10 mars 2009 22:37

Hejhopp


Häromdagen var Lisa och jag + några andra guider och surfade, vi var vid ett ställe som heter Bananier. Som ligger söder ut mot Bas-Terre. Lisa gick i surf skola och hon var verkligen GRYM. Jag hyrde bara bräda eftersom jag är proffs på surfing, i alla fall trodde jag det ;) Det var skit kul och vågorna var kanon.


Efter det så var vi alla hungriga så vi åkte till det kända Vattenfallet "Deuxieme Chute du Carbet" 110 m högt. Det var ca 30 min gång genom djungeln innan vi var frame vid det.


O vi kan bara säga en sak om vattenfallet " WOOOOW" det var nog bland det vackraste som både Lisa och jag har sett. Bara känslan av att få vara där var helt underbar.


På hemvägen så tog vi vägen om Bas-Terre, där vi passade på att titta på utsikten från ett gammalt fort. Den var inte heller helt fel som ni kan se på bilderna.


Hoppas att allt är bra med er där hemma. Snart kommer vi båda hem och då blir det Welcome home party på Prinsgatan 4 ;)


P + K till familjen... 

Av Eric Lisa - 9 mars 2009 00:15

Hej alla där hemma, hoppas att ni har det super bra.

Jag sitter och skriver nere från receptionen i kväll. Internet fungerar fortfarande inte, skit segt.

Nu är det inte långt kvar tills vi kommer hem till familjen.


Lisa och jag tänkte försöka dela med oss lite utav våra känslor som vi har här nere och även känslan för hur mycket vi saknar alla er där hemma.


Både Lisa och jag tror att det bästa sättet att göra det på är att ni får lyssna till en låt som beskriver väldigt bra hur vi känner och hur vi har det för tillfället....


 Kopier och klistra in länken i internet explorer

( Till Mormor & Morfar Sture ;) 


Enjoy...



Saknar dig lillerbror.

http://www.youtube.com/watch?v=Orv_F2HV4gk

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards