Alla inlägg under juli 2009

Av Eric Lisa - 29 juli 2009 07:00

Sjukt trött..


Ännu en dag på jobbet som väntar, imorn är det torsdag sen fredag.. fast det är långt kvar.


See you 

Av Eric Lisa - 28 juli 2009 19:53

Precis käkat svin god mat.. gissa vem som lagat den?! Malin såklart!


Kände hela dagen för att gå ut och fotta. Så efter jobbet så tog jag med kameran och gick ner till Hausmania. Ligger precis utanför oss. Eric drog samtidigt iväg för att skejta nere i cubaparken.

Hausmania riktigt creapy place. Graffiti-sprayade väggar överallt och sjuk "konst" om man kan kalla det för det. Grymt coolt och riktigt eget!


Found this cool café nearby Hausmania.

Verkade som ett riktigt skönt ställe att bara hänga på.


Här är en del av bilderna.

Enjoy!

Av Eric Lisa - 28 juli 2009 10:13

Skit..


Måste byta till o børja packa och det kommer inte vara lika slappt før dær har jag ingen dator. Jævla skit sæger jag då!! Jag som tyckte det hær var så bra ju..

Men men.. jag vet ju inte hur det ær o packa så det kanske ær slappt det med.


Hørs inte mer på ett tag då! Bay Bay

Av Eric Lisa - 27 juli 2009 20:52

Sitter hemma nu och väntar på att Älskling ska komma hem. 


Att bara gå hem från tåget efter jobbet är ett äventyr. Antar att det är såhär att bo i en storstad, men det händer hundra gånger mer saker bara utav att gå hem här än vad det gör hemma. Skulle man se hur en knarklangare hemma dealade helt öppet på stan skulle det vara värsta grejen. Här står man knappt 2 meter ifrån och ser hur dom öppet delar kokain med varandra. Och polisen kan typ inget göra.. det är helt sjukt. 

Hinner knappt gå halvvägs hem och så ser man hur en kninna helt galen skriker och påstår att nån annan har tagit hennes pengar. Hon tvingar den andra att stanna tills polisen kommer och håller fast henne och bara är sjukt förbannad.


Ibland kan man kanske undra vad Oslo är för stad..


Oslo är världens häligaste stad, och det fick vi uppleva i helgen..

Det behövs inte mer än att gå utanför dörren så händer det nått kul. Som jag sa var Söndagen en perfekt dag för att vara ute i solen, även om vi aldrig kom iväg på den där båten som vi först hade tänkt så är inte Aker brygga så fel att spendera en eftermiddag vid heller. Det blev inte någon fin resturang men jag tycker ändå att Mc donalds den här gången kunde nästan klassas som en fin resturang. Med den utsikten så dög det för oss :)


Annars ikväll ver det häng med Malin framför soffan och med film.

Imorn är det jobba igen.. Jippi! Snart helg igen ;)

nu är det dags för annat. puss och ha en trevlig kväll alla 

Av Eric Lisa - 27 juli 2009 15:35

Sitter och tænker på vart man skulle vilja resa.


Har massor med lænder jag skulle vilja åka till men ett topp 5 ær till China.. det har alltid inspererat mig. Det ær så fint och vackert i China det ær något aldeles extra med deras underbara landskap och natur. Skulle vilja åka och se de dær riktigt fina platserna, tror det ær helt fantastiskt!

Ænskar kulturen och deras sætt att leva. 


Hoppas man någon gång kommer åka hit.

Av Eric Lisa - 27 juli 2009 10:07

Ny vecka igen..


Det har varit en toppen helg, hade så sjukt kul med Malin i lørdags. Vi gjorde Oslo och det blev topnotch. Med var sitt sexpack øl och mysigt tjejsnack hann klockan bli ganska mycket innan vi kom ivæg till festen. Det var fest på St haoushagen som bara ligger några kvarter bort. Vi hade ingen anning vad det var før folk dær men vem hoppar en fest i Oslo.

Så kl hann och bli ganska mycket, kom ivæg hemmifrån ganska sent efter att Evelina ringt och frågat var vi tagit vægen så tog vi våra sista øl och gick..

Det blev en ganska lång promenad med uppførsbacke hela vægen, och den dær kyrkogården var ganska læbbig eller vad sæger du Malin ;)

Sen kom vi fram och det var ju en gammal klasskompis till Ronja som bodde dær, skit kul. Så dær var det mycket folk, men vældigt blandat. Hade grymt trevligt iaf.. med Malins o min egenfixade dansgolv blev det lite fart på det. Men eftersom alla skulle dra ut sen vid halv 2 så gick vi också.

Kvællen var ju inte slut æn.. Såklart att man var tvungen att ta en øl på pubben så det blev pubben næsta! Hem kom vi efter en pommes var på stan och efter mycket skratt. Toppen kvæll.


Hemma var våra ælsklingar som också hade varit ute och tagit några øl! Dom hade också haft en riktigt kul kvæll!

Det var våran lørdag, bilder blev det inte många men kan lægga upp någon sen nær jag ær hemma.


Våran søndag bjøds på sol och sjælvklart skulle vi utnyttja den dagen før att komma ut i værmen.. Hade tænkt ta båten från Aker brygga till bygdøy och bada, men bet blev ist Mc donalds vid Aker brygga det var grymt gott! Sen blev det sjælvklart en hærlig prommenad vid båtarna med en glass.. det var riktigt mysigt.


Ne nu måste jag jobba!

Ha en bra måndag alla.

Ronja och Robin Ni har det før bra ;) ringer er sen nær jag kommer hem.

Puss

Av Eric Lisa - 25 juli 2009 11:10

Fredagkvällen blev riktigt härlig.

Eric Joel och Einar var iväg efter jobbet och skatade, så åkte dit för att kolla på hur det gick för dom. Tog med mig kameran den här gången, fick en del bra bilder.. önskar bara att jag hade en lite grymmare kamera så att bilderna blev lite coolare.

Men iaf, dom var helt okej ;) inte grymma men dom var duktiga.. satte iaf de mesta sen mot slutet. Einar blev the master in streetskate den kvällen. (men jag tyckte du var grymmast älskling.. eller kanske inte ;)

Så det var ju tvunget att firas med en öl och lite grym musik senare.


Men först blev det käk och grillen stod färdig och klar när vi kom hem, så det var bara och lägga på kötet. Det var det godaste kötet jag någonsin ätit, och då gillar jag igenteligen inte kött så mycket men det var sjukt gott. Malin är grym på marinad! utan tvekan.. och Eric på att grilla ;)


Efter maten ringde dörrporten och in kommer Einar med hans nya och grymma  dj consolle remix, tillhörande en splitter ny mac book pro. Det kom ut FETT ;) grym musik i högtalarna. Det var skit kul och höra, han var jävligt duktig för att inte hållt på med det så länge. Sedan kom Joel fördi en snabbis innan han skulle dra vidare till jobbet.

Kvällen avslutades med lite fifa, då jag gick till sängen för att sova. Tröttare än så kunde man nog inte bli.


Nu i morse så vaknade jag jätte tidigt, eller kl 8:00 sen vaknade malin och såg jätte sjuk ut. Hängig och förkyld, sedan kommer älsklingen upp och ser lika risig ut han. Han är också förkyld och seg.. nu är det bra Oscar som ska upp, men han vet vi redan att han kommer se lika sliten ut. Han var ju redan riktigt dålig igår, vilket Eric och Malin också var men inte riktigt såhär.


Det är bara jag som inte fått nått änn! Hoppas inte heller..


Pratade med ronja och robin igår, dom har det så gött. Önskar att jag ckså var i Kroatien. Ni ska ta vara på tiden som ni är där för hemma kommer det ingen värme ingen sol heller för den delen.

Puss och ha en bra dag

Av Eric Lisa - 24 juli 2009 11:24

Fredag.. that´s it!


Har en bild som inte blivit upplagd.

Nær eric och jag før ett par veckor sen var hos Erics mormor och morfar Sture. Det ær sånna dagar man saknar hær, att vara med famljen! Men vi kommer hem snart.


Vet inte vem som vann men jag tror att det var jag ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards